نرم افزاری ویژه برای علاقمندان به "جغرافیا"+ لینک دانلود
مشاوره،اجراء و نظارت -----ISSR,SSQR,ISO9001,IATF16949
نرم افزاری ویژه برای علاقمندان به "جغرافیا"+ لینک دانلود
تاریخ : جمعه 23 اسفند 1392
نویسنده : RmZiRn
يکي از کامل‌ترين نرم‌افزارهايي که در اين زمينه توليد شده است، نرم‌افزار کمک آموزشي Global Mapper است.
به گزارش دریچه فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران؛ دانش جغرافيا و داشتن آشنايي نسبي با محيط اطرافمان براي تمامي افراد ضروري به نظر مي‌رسد. بسياري از افراد به جغرافيا علاقه دارند و دوست دارند در کنار رشته تخصصي خود با جغرافياي مناطق مختلف هم آشنايي داشته و اطلاعات عمومي خود را در اين زمينه کامل کنند.


آشنايي با چشم‌اندازهاي طبيعي، آب و هوا، کوه‌ها و ويژگي‌هاي مناطق مختلف يکي از کاربردي‌ترين دانسته‌هايي است که براي هر فردي وجود دارد. با گسترده‌تر شدن فناوري‌ها، ابزارهاي ويژه‌اي براي يادگيري جغرافيا ارائه شده‌اند. در گذشته بيشتر افراد براي آشنايي با مکان‌هاي مختلف از نقشه‌هاي کاغذي استفاده مي‌کردند که در قالب کتاب جامعي با نام اطلس در اختيار افراد قرار مي‌گرفت اما در حال حاضر نرم‌افزارهاي مختلفي براي شبيه‌سازي شهرها و کشورهاي مختلف جايگزين نقشه‌هاي کاغذي شده‌اند. اين نرم‌افزارها باعث شده‌اند افراد بسياري به جغرافيا علاقه پيدا کنند و اطلاعات عمومي خود را افزايش دهند.
يکي از کامل‌ترين نرم‌افزارهايي که در اين زمينه توليد شده است، نرم‌افزار کمک آموزشي Global Mapper است. اطلس‌هايي که در گذشته توليد مي‌شدند، معمولا شکلي کروي داشتند تا نقشه کره زمين به خوبي روي آن‌ها نمايش داده شود.
نرم‌افزار گلوبال مپر به شکلي سه‌بعدي طراحي شده است و شما با نصب آن يک تصوير سه‌بعدي از جهان خواهيد داشت. اين نرم‌افزار به افراد کمک مي‌کند که بتوانند جغرافيا را بهتر درک کرده و به آساني به نقاط مورد نظر خود در جهان دست پيدا کنند. نکته جالبي که در مورد اين نرم‌افزار به چشم مي‌خورد اين است که تمامي قاره‌ها، اقيانوس‌ها، فلات‌ها و ناهمواري‌هاي موجود در آن به صورتي سه‌بعدي نمايش داده خواهند شد و علاوه بر نمايش، شما اطلاعات کاملي از اين مناطق در کنار تصوير مشاهده خواهيد کرد. در نسخه 2013 اين نرم‌افزار تمامي تصاوير ماهواره‌اي که استفاده شده، جديد بوده و مطابق با آخرين تغييرات ايجاد شده هستند. علاوه بر نقشه‌هاي جداگانه مربوط به کره زمين اين نرم‌افزار 5 بخش ديگر هم دارد. اين قسمت‌ها شامل Earth by Night ،Physical ،Satelite General ،Bio-Geographic مي‌باشند. هر کدام از اين قسمت‌ها موقعيت مختلفي از کره زمين را به شما نشان خواهند داد. از ويژگي‌هاي اين نرم‌افزار مي‌توان به ابزارهايي اشاره کرد که اين امکان را در اختيار شما مي‌گذارند تا بتوانيد به آساني مسافت بين موقعيت‌هاي مختلف را به شکل دقيق تعيين کنيد. اين نرم‌افزار تنها براي قشر خاصي مانند جغرافي‌دانان و سازمان‌هاي دولتي طراحي نشده است و مردم عادي هم مي‌توانند از آن به راحتي استفاده کنند. نرم‌افزار گلوبال مپر بيش از نيم ميليون موقعيت جغرافيايي از سطح کره زمين را به شما نمايش خواهد داد و شما مي‌توانيد براي ديدن نقاط مختلف، کره زمين را بچرخانيد. اين نرم‌افزار آمار و اطلاعات جامعي را درباره قاره‌ها و کشورهاي مختلف در اختيار شما قرار مي‌دهد. از ديگر امکانات اين نرم‌افزار مي‌توان به امکان جست‌وجوي موقعيت‌هاي مختلف اشاره کرد و همچنين شما مي‌توانيد روي مکان مورد نظر خود با درجه دلخواهي بزرگنمايي داشته باشيد. حجم اين نرم‌افزار با توجه به امکاناتش مناسب است و شما مي‌توانيد در هر زمان که به اينترنت متصل مي‌شويد آن را به‌روز کنيد.

شما مي‌توانيد این نرم افزار را از سايت مربوط به آن http://www.globalmapper.com دريافت کنيد و یا از لینک های زیر استفاده کنید.

Name: global_mapper_setup.exe
 Size: 92 MB

دانلود نرم افزار Global Mapper v15.1 64-bit
Name: global_mapper_setup_64bit.exe
 Size: 86.55 MB
مطالب مرتبط :


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست

آخرین مطالب

/
بسم الله الرحمن الرحیم، وَإِن يَكَادُ الَّذِينَ كَفَرُوا لَيُزْلِقُونَكَ بِأَبْصَارِهِمْ لَمَّا سَمِعُوا الذِّكْرَ وَيَقُولُونَ إِنَّهُ لَمَجْنُونٌ وَمَا هُوَ إِلَّا ذِكْرٌ لِّلْعَالَمِينَ ♥♥♥♥♥ اللّهـُمَّ صَـلِّ عَلے مُحَـمَّد ﷺ وَ آلِـ مُحَـمَّد ﷺ وَ عَجِّـلْ فـَرَجَـهُم ♥♥♥♥♥ به نام خدایی که ماهی کوچک قرمز را محتاج دریای بی کران آبی کرد... ♥♥♥♥♥ رَّبِّ أَدْخِلْنِي مُدْخَلَ صِدْقٍ وَأَخْرِجْنِي مُخْرَجَ صِدْقٍ وَاجْعَل لِّي مِن لَّدُنكَ سُلْطَانًا نَّصِيرًا (80/اسراء) پروردگارا ! مرا در هر کاری به درستی وارد کن و به درستی خارج ساز واز جانب خود برایم حجتی یاری بخش پدید آور ! ♥♥♥♥♥ اَللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَ عَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَ في كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَ حافِظاً وَ قائِداً و َناصِراً وَ دَليلاً وَ عَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَكَ طَوْعاً وَ تُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً ♥♥♥♥♥ اللّهُ لاَ إِلَهَ إِلاَّ هُوَ الْحَیُّ الْقَیُّومُ لاَ تَأْخُذُهُ سِنَةٌ وَ لاَ نَوْمٌ لَّهُ مَا فِی السَّمَاوَاتِ وَمَا فِی الأَرْضِ مَن ذَا الَّذِی یَشْفَعُ عِنْدَهُ إِلاَّ بِإِذْنِهِ یَعْلَمُ مَا بَیْنَ أَیْدِیهِمْ وَمَا خَلْفَهُمْ وَ لاَ یُحِیطُونَ بِشَیْءٍ مِّنْ عِلْمِهِ إِلاَّ بِمَا شَاء وَسِعَ کُرْسِیُّهُ السَّمَاوَاتِ وَ الأَرْضَ وَ لاَ یَؤُودُهُ حِفْظُهُمَا وَ هُوَ الْعَلِیُّ الْعَظِیمُ *(۲۵۵)* لاَ إِکْرَاهَ فِی الدِّینِ قَد تَّبَیَّنَ الرُّشْدُ مِنَ الْغَیِّ فَمَنْ یَکْفُرْ بِالطَّاغُوتِ وَ یُؤْمِن بِاللّهِ فَقَدِ اسْتَمْسَکَ بِالْعُرْوَةِ الْوُثْقَیَ لاَ انفِصَامَ لَهَا وَاللّهُ سَمِیعٌ عَلِیمٌ *(۲۵۶)* اللّهُ وَلِیُّ الَّذِینَ آمَنُواْ یُخْرِجُهُم مِّنَ الظُّلُمَاتِ إِلَی النُّوُرِ وَالَّذِینَ کَفَرُواْ أَوْلِیَآؤُهُمُ الطَّاغُوتُ یُخْرِجُونَهُم مِّنَ النُّورِ إِلَی الظُّلُمَاتِ أُوْلَئِکَ أَصْحَابُ النَّارِ هُمْ فِیهَا خَالِدُونَ *(۲۵۷)*..... صدق الله العّلی العّظیم ♥♥♥♥♥ اللَّهُمَّ صَلِّ علی ، علی بْنِ موسي الرِّضَا مرتضي الامام التَّقِيَّ النَّقِيَّ وَ حُجَّتِكَ علی مِنْ فَوْقِ الارض وَ مَنْ تَحْتِ الثري الصِّدِّيقُ الشَّهِيدُ صلاه كَثِيرُهُ تامه زاكيه متواصله متواتره مترادفه كَأَفْضَلِ ماصليت عَلَيَّ أَحَدُ مِنْ اوليائک... پرودگارا، ‌ بر علي بن موسي الرضاي برگزيده ،‌ درود و رحمت فرست . آن پيشواي پارسا و منزه و حجت تو بر هر كه روي زمين و زير خاك است. بر آن صديق شهيد درود و رحمت فراوان فرست، ‌درودي كامل و بالنده و از پي هم و پياپي و پي در پي، ‌همچون برترين و درود و رحمتي كه بر هريك از اوليائت فرستادي. ♥♥♥♥♥ خیالت راحت ! من همان منم ؛ هنوز هم در این شب های بی خواب و بی خاطره، میان این کوچه های تاریک پرسه می زنم اما به هیچ ستاره ی دیگری سلام نخواهم کرد.. ♥♥♥♥♥ سکوتم را نکن باور..... من آن آرامش سنگین پیش از مرگ توفانم..... من آن خرمن ..... من آن انبار باروتم...... که با آواز یک کبریت آتش می شوم یکسر.... ♥♥♥♥♥ 09141050409